REGULAMIN NAJMU APARTAMENTÓW

Galeria Italiana Apartments oraz Mała Italia Apartments

Obowiązujący od dnia 1.01.2024 r.

 

  • 1 Postanowienia Ogólne
  1. Niniejszy regulamin (dalej jako: Regulamin) określa przedmiot świadczenia usług, warunki rezerwacji i wynajmu oraz warunki korzystania z apartamentów – Galeria Italiana Apartments oraz Mała Italia Apartments należących do spółki „Italiana-Costruzioni” sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu.
  2. Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:
  • Kliencie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych lub osobę prawną bądź jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której przepisy przyznają zdolność do czynności prawnych, będącą stroną umowy o świadczenie usług czasowego korzystania z apartamentu, która dokonuje rezerwacji lub najmu apartamentu;
  • Wynajmującym – należy przez to rozumieć „Italiana-Costruzioni” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu pod adresem: ul. Więzienna 21, 50-118 Wrocław, wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000123420, NIP 8980016390;
  • Apartamencie – należy przez to rozumieć przedmiot najmu oddany Klientowi do używania na pobyt czasowy w celach wypoczynkowych lub turystycznych na podstawie zawartej umowy najmu (dalej jako: Umowa najmu), położony we Wrocławiu w budynku posadowionym przy ul. Więziennej 21 (Galeria Italiana Apartments) lub w budynku przy ul. Falzmanna 18 (Mała Italia Apartments).
  1. Dokonując rezerwacji pobytu w Apartamencie Klient potwierdza, iż zapoznał się i akceptuje postanowienia Regulaminu.
  2. Regulamin obowiązuje wszystkich Klientów.
  3. Regulamin dostępny jest w każdym Apartamencie.
  • 2 Zasady rezerwacji
  1. Aktualna oferta Apartamentów znajduje się w serwisach: www.booking.com, www.airbnb.com, www.expedia.com, www.tripadvisor.com i innych.
  2. W celu pozyskania informacji na temat wybranego Apartamentu należy skontaktować się z Wynajmującym telefonicznie w godzinach od 14:00 do 18:00 od niedzieli do czwartku oraz od 14:00 do 20:00 w piątki i soboty pod numerem: +48 662 696 249 lub za pośrednictwem wiadomości mailowej wysłanej na adres e-mail: recepcja@giapartments.pl lub za pośrednictwem serwisów opisanych w ust. 1.
  3. Po zapoznaniu się z ofertą w celu dokonania rezerwacji należy podać Wynajmującemu w formie wiadomości mailowej wysłanej na adres e-mail: recepcja@giapartments.pl następujące dane: termin pobytu, data przyjazdu i wyjazdu, wskazany Apartament, imię i nazwisko, adres zamieszkania, telefon kontaktowy, adres e-mail, nr PESEL lub seria i nr dokumentu tożsamości, liczba osób w Apartamencie oraz godzinę przybycia. W celu otrzymania faktury VAT Klient obowiązany jest podać także dane firmowe wymagane do jej wystawienia.
  4. Potwierdzenie rezerwacji Apartamentu przez Wynajmującego jest momentem zawarcia Umowy najmu. W potwierdzeniu Wynajmujący wskaże Najemcy kwotę należną do opłaty za wynajem Apartamentu. Umowa najmu jest wykonywana na podstawie ustaleń wynikających z dokonanej rezerwacji oraz niniejszego Regulaminu, chyba że strony uzgodnią inaczej.
  5. W terminie 3 dni od potwierdzenia rezerwacji Najemca wpłaci 100% opłaty należnej za cały pobyt w Apartamencie, chyba że strony ustalą inaczej lub zastosowanie będą mieć inne zasady rezerwacji dokonanej za pośrednictwem serwisów wskazanych w ust. 1 powyżej. W indywidualnie uzgodnionych przypadkach z Wynajmującym dokonanie rezerwacji Apartamentu może nastąpić na podstawie wpłaty zadatku w wysokości 50% opłaty należnej za okres najmu. Wówczas pozostałe 50% opłaty Najemca obowiązany jest uiścić najpóźniej w dniu rozpoczęcia pobytu lub w dniu wyznaczonym przez Wynajmującego.
  6. Wpłaty wszelkich należności z tytułu Umowy najmu należy dokonać na rachunek bankowy o nr: 08 1050 1575 1000 0091 5137 8271, chyba że Wynajmujący wskaże inny rachunek.
  7. Brak zapłaty zadatku lub opłaty za pobyt w ustalonym terminie skutkuje automatycznym anulowaniem rezerwacji, chyba że strony postanowią inaczej.
  8. Za datę dokonania płatności uznaję siędatę uznania rachunku bankowego Wynajmującego kwotą przelewu.
  • 3 Wydanie Apartamentu
  1. Apartament wynajmowany jest na doby.
  2. Doba najmu Apartamentu rozpoczyna się o godzinie 15:00 i kończy o godzinie 10:00 dnia następnego.
  3. Zameldowanie odbywa się poprzez udostępnienie Najemcy kodu do skrytki na klucz od Apartamentu w formie SMS lub w formie wiadomości wysłanej za pośrednictwem serwisu, o którym mowa w 2 ust. 1 powyżej, lub w formie wiadomości e-mail. Procedura zameldowania może wymagać okazania przez Najemcę dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego tożsamość (dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy) wszystkich osób przebywających w Apartamencie.
  4. Opuszczenie Apartamentu przez Najemcę w ostatnim dniu pobytu powinno nastąpić do godziny 10:00. Przekazanie kluczy do Apartamentu odbywa się za pośrednictwem dostępu do skrytki zabezpieczonej kodem, który Wynajmujący prześle Najemcy przed rozpoczęciem pobytu.
  5. Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych godzin przyjęcia i zdania Apartamentu, po wcześniejszym uzgodnieniu z Wynajmującym.
  6. W przypadku dostępności Apartamentu istnieje możliwość przedłużenia trwania najmu. Prośbę o przedłużenie pobytu Najemca powinien zgłosić Wynajmującemu do
    godziny 09:00 rano dnia, w którym upływa termin najmu Apartamentu. Wynajmujący zastrzega sobie prawo odmowy przedłużenia najmu bez podania przyczyny.
  7. Wraz z wydaniem Apartamentu wymagana jest wpłata kaucji zabezpieczającej w wysokości 500 zł. W razie wydania Apartamentu bez bezpośredniego kontaktu z Wynajmującym, Najemca powinien wpłacić kaucję w chwili udzielenia mu dostępu do Apartamentu poprzez udostępnienie danych karty kredytowej. Dane z karty płatniczej lub kaucja są zabezpieczeniem roszczeń Wynajmującego na wypadek wyrządzenia przez Najemcę szkód w Apartamencie lub innych szkód w majątku Wynajmującego lub osób trzecich, a także roszczeń z tytułu kar przewidzianych w Regulaminie. Zwrot kaucji następuje do 7 dni roboczych.
  8. Wynajmujący zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Klienta bez możliwości refundacji opłaty za pobyt, który:
  • nie posiada dowodu tożsamości lub nie chce okazać dowodu tożsamości swojego i osób towarzyszących;
  • znajduje się pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających;
  • odnosi się wulgarnie do pracowników obiektu lub sąsiadów;
  • stosuje groźby karalne lub jakąkolwiek formę szantażu;
  • odmawia zapłaty za pobyt lub wpłaty kaucji;
  • odmawia dokonania preautoryzacji na karcie kredytowej.

 

  1. W przypadku niewpłaconej kaucji, po wymeldowaniu Najemcy i pozostawieniu Apartamentu przez Najemcę w stanie z występującymi szkodami, Wynajmujący ma prawo obciążyć Najmującego kwotą adekwatną do pozostawionych szkód.

 

  • 4 Obowiązki Najemcy
  1. Najemca zobowiązuje się używać Apartamentu wyłącznie w celach mieszkaniowych i nie może oddawać Apartamentu w podnajem ani bezpłatne używanie osobom trzecim.
  2. W Apartamencie nie może przebywać większa liczba osób niż zgłoszona w procesie rezerwacji.
    W przypadku, gdy liczba osób okaże się większa niż podana podczas składania rezerwacji, Najemca zobowiązuje się zapłacić karę umowną w wysokości 300 zł za każdą dodatkową osobę za każdą rozpoczętą dobę najmu w rozumieniu 3 ust. 1.
  3. Cisza nocna obowiązuje w Apartamencie od godziny 22:00 do godziny 06:00. Naruszenie ciszy nocnej może skutkować nałożeniem przez Wynajmującego na Najemcę kary w wysokości 500 zł za każde naruszenie.
  4. Najemca zobowiązany jest do poszanowania zasad dobrego sąsiedztwa. W przypadku, gdy Najemca w sposób znaczący narusza spokój lub dobra sąsiadów oraz nie przestrzega powszechnie stosowanych norm współżycia między ludźmi, Wynajmujący zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia Umowy najmu bez zachowania terminów wypowiedzenia i nie jest wówczas zobowiązany do zwrotu Najemcy należności za niewykorzystany okres pobytu.
  5. Najemca zobowiązany jest do zachowania Apartamentu w stanie zgodnym ze stanem z rozpoczęcia pobytu. Przestawianie mebli, sprzętów AGD/RTV lub innego wyposażenia Apartamentu jest zabronione.
  6. Najemca ponosi odpowiedzialność za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia w Apartamencie (w tym uszkodzenia znajdujących się w nim przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych) oraz w częściach wspólnych budynku, w którym zlokalizowany jest Apartament, a także za wszelkie obciążające Wynajmującego, a wywołane zachowaniem Najemcy lub osób towarzyszących Najemcy, kary administracyjne nałożone na Wynajmującego, refundacje dla innych najemców lub osób trzecich, mandaty lub grzywny, etc.
  7. W przypadku zgubienia klucza do Apartamentu Najemca zostanie obciążony karą w wysokości 300 zł.
  8. Najemca ma obowiązek zwrócić szczególną uwagę na należytą obsługę zaworów wody i urządzeń elektrycznych. Z uwagi na ochronę przeciwpożarową Najemca nie może bez zgody Wynajmującego używać jakichkolwiek urządzeń zasilanych energią elektryczną, niestanowiących wyposażenia lokalu poza: komputerami, maszynkami do golenia, suszarkami do włosów i ładowarkami do telefonów komórkowych.
  9. Ze względu na bezpieczeństwo i komfort gości palenie papierosów i używanie świec w Apartamencie jest zabronione. Miejsce, w którym można palić papierosy w zależności od konkretnego Apartamentu wyznaczy w dniu zawarcia Umowy najmu Wynajmujący. W przypadku złamania zakazu palenia Najemca jest zobowiązany do zapłaty kary w wysokości 500 zł za każdy przypadek złamania zakazu.
  10. Pobyt ze zwierzętami wymaga wcześniejszego uzgodnienia z Wynajmującym. Mogą obowiązywać dodatkowe opłaty.
  11. Wynajmujący ma prawo odmówić przyjęcia Najemcy, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył Regulamin, wyrządził szkody na mieniu Wynajmującego lub zakłócił zasady dobrosąsiedzkiego współżycia.
  12. Bez uprzedniej pisemnej zgody Wynajmującego, zdjęcia i filmy wykonane w Apartamencie, na których widoczne jest wyposażenie Apartamentu, nie mogą być udostępniane publicznie, za wyjątkiem prywatnego użytku przez Najemcę lub jego gości. Zakaz ten dotyczy w szczególności umieszczania zdjęć lub filmów w celach komercyjnych na portalach internetowych i społecznościowych.
  13. Organizowanie w Apartamencie wszelkiego rodzaju imprez lub spotkań towarzyskich z udziałem osób niezameldowanych w Apartamencie jest niedozwolone. W przypadku złamania zakazu organizacji imprez lub wezwania do Apartamentu służb porządkowych tj. Straż Miejska lub Policja Wynajmującemu przysługuje prawo do natychmiastowego rozwiązania Umowy Najmy z winy Najemcy oraz obciążenia Najemcy karą w wysokości 1000 zł.
  14. W przypadku spostrzeżenia (ustalenia, w tym m.in. po zakończonym pobycie) przez Wynajmującego przeniesienia przez Najemców mebli stanowiących wyposażenie konkretnego pomieszczenia wynajmowanego apartamentu do innych pomieszczeń lub innych apartamentów, Wynajmujący będzie uprawniony do obciążenia Najemcy karą w wysokości 500 zł.
  15. Najemca zobowiązany jest zwrócić wynajmowane pomieszczenia w stanie niepogorszonym, przy czym Najemca nie będzie ponosić odpowiedzialność za zużycie pomieszczeń będące następstwem prawidłowego (normalnego) użytkowania. W przypadku stwierdzenia konieczności przeprowadzenia czynności wykraczających poza standardowe sprzątanie apartamentu (tj. m.in. konieczność mycia (prania) sof, kanap, łóżek, malowania/mycia ścian itp.) Najemca zostanie obciążony karą w wysokości 100 zł za każdą godzinę sprzątania. W przypadku, gdyby koszt takiego sprzątania przekroczył wysokość kaucji, Wynajmujący będzie uprawiony do dochodzenia należności przekraczającej wysokość kaucji.
  16. Zastrzeżenie kar umownych nie wyłącza możliwości dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych, przewyższającego wysokość zastrzeżonych w niniejszym Regulaminie kar umownych.
  • 5 Rezygnacja z pobytu i zmiana warunków Umowy
  1. Informacje o zmianie lub rezygnacji z rezerwacji należy skierować do Wynajmującego za pośrednictwem poczty e-mail na adres: recepcja@giapartments.pl
  2. W przypadku rezygnacji Najemcy z rezerwacji, uiszczona opłata tytułem najmu lub wpłacony zadatek nie podlegają zwrotowi, z wyłączeniem przypadków, gdy:
  • Wynajmujący przyjmie inną rezerwację na ten sam Apartament w tym samym okresie i na takich samych warunkach finansowych. Wówczas uiszczona opłata tytułem najmu lub wpłacony zadatek zostanie zwrócony w terminie 7 dni liczonych od zrealizowania zastępczej rezerwacji,
  • Strony przyjmą inne ustalenia za pośrednictwem mechanizmu rezerwacji przewidzianego w serwisach opisanych w § 2 ust. 1 powyżej.
  1. Brak przyjazdu Najemcy lub kontaktu z jego strony w umówionym dniu rozpoczęcia najmu skutkuje zwolnieniem Apartamentu i oznacza wypowiedzenie Umowy przez Najemcę. Uiszczona cena najmu lub wpłacony zadatek nie podlega zwrotowi. W przypadku wpłaty wyłącznie zadatku Wynajmujący zastrzega sobie prawo do ubiegania się o zapłatę utraconych korzyści w wymiarze odpowiadającym całej opłacie za zarezerwowany pobyt.
  2. Wynajmujący zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy bądź zaoferowania innego Apartamentu w przypadku, gdy z przyczyn niezależnych od Wynajmującego lub w wyniku siły wyższej korzystanie z zarezerwowanego Apartamentu nie jest możliwe. Jeśli zamienny apartament nie odpowiada oczekiwaniom Najemcy, ma on prawo do odstąpienia od umowy wynajmu, a uiszczona opłata za pobyt lub wpłacony zadatek zostanie zwrócony, z potrąceniem kwot należnych Wynajmującemu za usługi już wykonane.
  3. Wynajmujący nie jest zobowiązany do zwrotu pieniędzy za niewykorzystany przez Najemcę okres pobytu.
  • 6 Klauzula informacyjna
  1. Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (zwanych dalej „RODO”) Wynajmujący informuje o sposobie przetwarzania danych osobowych oraz uprawnieniach Najemcy.
  2. Administratorem danych osobowych Najemcy w związku z zawarciem umowy o świadczenie usług czasowego korzystania z Apartamentu jest Wynajmujący.
  3. Dane osobowe przechowywane są w warunkach uniemożliwiających dostęp do nich osobom nieupoważnionym i korzystają z takiej samej ochrony jak poufna dokumentacja Wynajmującego.
  4. W sprawie ochrony danych osobowych można skontaktować się z osobą odpowiedzialną za przechowywanie w przedsiębiorstwie danych osobowych pod adresem e-mail : recepcja@giapartments.pl lub korespondencyjnie na w/w adres Wynajmującego.
  5. Celem przetwarzania danych osobowych jest świadczenie usług w ramach prowadzonej przez Wynajmującego działalności w zakresie najmu lub krótkotrwałego wynajmu pomieszczeń. W ramach świadczenia tych usług dane osobowe Najemców są wykorzystywane między innymi w celu wykonania obowiązku meldunkowego.
  6. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust 1lit. b) RODO – niezbędność do wykonania Umowy najmu, której stroną jest Najemca – do czasu zakończenia realizacji Umowy i jej rozliczenia oraz przez czas, w którym przepisy nakazują nam przechowywać dane.
  7. Wynajmujący przetwarza dane osobowe w celach archiwalnych lub dowodowych będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, wykazania wykonania obowiązków. Podstawą takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, a dane osobowe są przetwarzane w czasie istnienia prawnie uzasadnionych interesów Administratora stanowiących podstawę tego przetwarzania, w tym do upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń, a także przez czas, w którym przepisy nakazują Administratorowi przechowywać dane pozyskane w przypadku zawarcia i realizacji umowy najmu, jak i w przypadku nie zawarcia takiej umowy.
  8. Najemcy przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, przetwarzanych na podst. art. 6 ust.1 lit. f RODO chyba, że Wynajmujący będzie w stanie wykazać, że istnieją ważne, prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec interesów, praw i wolności najemcy.
  9. Najemcy przysługuje również prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii, prawo do żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych.
  10. Wnioski w zakresie realizacji powyższych uprawnień można przesyłać e-mailem na adres: recepcja@giapartments.pl lub korespondencyjnie na adres Wynajmującego.
  11. Najemcy przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego do monitorowania stosowania przepisów zgodnie z art. 51 RODO, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  12. W trakcie procesu zawierania umowy na krótkotrwały wynajem pomieszczeń oraz jej realizacji (rezerwacja telefoniczna lub za pomocą email, zameldowanie gościa) Wynajmujący pozyskuje, przechowuje i przetwarza następujące dane osobowe: imię i nazwisko, adres, nr dowodu osobistego, PESEL, adres email, numer telefonu i historia połączeń, stan rodzinny, numer konta bankowego Najemcy.
  13. Celem tych czynności jest zawarcie umowy krótkotrwałego wynajmu pomieszczeń pomiędzy Wynajmującym a Najemcą i jej realizacja, w związku z tym podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do zawarcia umowy i określenia stron oraz warunków umowy, a także do wykonania umowy.
  14. Wynajmujący nie przewiduje przetwarzania danych osobowych poza przedsiębiorstwem i przekazywania ich innym podmiotom, za wyjątkiem współpracujących z Wynajmującym podmiotów z zakresu księgowości, obsługi IT (dostarczającej oprogramowanie informatyczne),obsługi prawnej, co nastąpi w sytuacji wymagającej współpracy z tymi podmiotami przy realizacji praw Najemcy lub Wynajmującego.
  15. Udostępnienie danych osobowych podmiotom trzecim może nastąpić między innymi w przypadku prawnego obowiązku wykazania faktów czy wykazania wykonania określonych obowiązków na rzecz uprawnionych organów.
  16. W związku z wolą zawarcia umowy krótkotrwałego najmu pomieszczeń z Wynajmującym Najemca zobowiązany zostanie wraz z zawarciem umowy najmu do wyrażenia zgody na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych ujawnionych w procesie zawarcia i realizacji umowy najmu na wyżej wymienionych warunkach. Wyrażenie zgody może nastąpić przez zapoznanie się przez najemcę z niniejszą klauzulą informacyjną w czasie zapoznawania się z regulaminem lub w miejscu udostępnienia klauzuli przez Wynajmującego.
  • 7 Postanowienia końcowe
  1. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za błędne podanie danych przez Klienta, w tym nieprawidłowe podanie terminu przyjazdu i wyjazdu.
  2. W razie sporów mogących wyniknąć z realizacji Umowy strony będą dążyć do ich polubownego rozstrzygnięcia, a w przypadku braku osiągnięcia porozumienia strony poddadzą spór pod rozstrzygniecie sądu powszechnego właściwego dla siedziby Wynajmującego.
  3. W razie sprzeczności postanowień niniejszego Regulaminu z zasadami pobytu określonymi w serwisach opisanych w § 2 ust. 1, pierwszeństwo mają zasady stosowane przez te serwisy,
    a w zakresie nieuregulowanym stosowane są postanowienia Regulaminu.
  4. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się zgodnie z zasadami wynikającymi z klauzuli informacyjnej zamieszczonej w 6 powyżej.
  5. Reklamacje z tytułu najmu Apartamentów należy kierować w formie pisemnej na adres siedziby Wynajmującego lub na adres e-mail: recepcja@giapartments.pl. Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w terminie 14 dni od jej doręczenia Wynajmującemu.
  6. W sprawach nieuregulowanych niniejsza umową zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.

 

Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia: 1.01.2024 r.